Pages

Sunday 27 March 2016

Recension: Cirkeln | Review: The Circle

Jag läste klart Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren förra veckan. Vilken bok! Jag kände en hel massor olika känslor när jag slutade boken och förste kunde jag inte samla tankarna för att skriva en recension. Jag är faktiskt inte helt säker på att jag kan göra det nu, men jag ska försöka.

I finished reading The Circle by Mats Strandberg and Sara Bergmak Elfgren last week. What a book! I felt a whole heap of different feelings when I finished the book and at first I couldn't gather my thoughts enough to write a review. I am not completely sure that I can do it now, but I'll try.

Jag tyckte om denna bok. Huvudpersonerna var intressanta, och det var även deras magi. Det kan vara svårt att skriva sex olika personer med olika personligheter, men jag tyckte att författarna klarade det ganska bra. Det enda jag skulle säga är att Minoo reagerade konstigt vid några tillfällen. Hennes känslor var svåra att förstå – vilket påpekades av Vanessa och Linnéa. Trots deras uppfattning, som visar att författarna var medvetna om denna aspekt av hennes karaktär, tyckte jag att beteendet var överdrivet och det störde min uppfattning av henne och min upplevelse av boken.

I liked this book. The main characters were interesting, as was their magic. It can be difficult to write six different characters with different personalities, but I thought that the authors managed it fairly well. The only thing I would say on that count is that Minoo reacted strangely on some occasions. Her feelings were difficult to follow - which is pointed out by Vanessa and Linnéa. Despite their realisation, which shows that the authors were aware of this aspect of her character, I thought that it was overemphasised and it disturbed my understanding of her as well as my experience of the book.

Jag tyckte om mysteriet. Jag hade en aning om vem mördaren var men jag var inte missnöjd när det avslöjades. Ledtrådarna fanns, men det fanns en del osäkerhet också.

I liked the mystery. I had an idea who the murderer was but I wasn't disappointed when it was revealed. There were clues, but there was also a whole lot of uncertainty.

Magin i boken var intressant och jag ser fram emot att ta reda på hur den fungerar mer i detalj. Jag vill också gärna se Idas tankar i den andra boken. Jag är övertygad om att det finns en anledning till att hennes perspektiv inte hörs i Cirkeln. Hon är säkert inte en särskilt sympatiskt figur men jag tror att hon komma att visa sig som intressant.

The magic in the book was interesting, and I look forward to finding out how it works in  more detail. I would also really like to see Ida's thoughts in the second book. I am convinced that there is a reason why her perspective isn't seen in The Circle. She is certainly not a particularly sympathetic figure but I think she will prove to be interesting.

Vad gäller språk tyckte jag att denna bok var bra för min nivå. Den var inte lika enkel som Stolthet och fördom eller Mio, min Mio, men den är mycket enklare än Låt den rätte komma in, som jag har försökte läsa under de senaste tre år.

In terms of the language, I thought this book was good for my level. It wasn't as easy as Pride and Prejudice or Mio, my Son, but it is much easier than Let the Right One In, which I have been trying to read for the past three years.

This book counts for Sweden for the European Reading Challenge.

No comments: